Sticky How to get Verified

Sticky

jroyalty7

Verified VCDS User
Verified
Reaction score
1
VCDS Serial number
C?ID=245663
Hello,
Been a user for several years and apparently didn’t get verified with my first VCDS. I have since traded that in for the newest version but I am still unable to verify. I sent an email asking for assistance a couple days ago but have not received a response. Thank you for any help.

Uwe

Benevolent Dictator
Administrator
Reaction score
37,195
VCDS Serial number
HC100001
I have since traded that in for the newest version but I am still unable to verify. I sent an email asking for assistance a couple days ago but have not received a response.
I've not seen an e-mail from you, but that's neither here nor there now.

hyIkMdp.jpg

-Uwe-

jroyalty7

Verified VCDS User
Verified
Reaction score
1
VCDS Serial number
C?ID=245663
I've not seen an e-mail from you, but that's neither here nor there now.

hyIkMdp.jpg

-Uwe-
Odd… shows it went through to the sales email address on Monday, but as you said that’s neither here nor there. Thanks for verifying me. Very much appreciated.

Rstephens

Verified VCDS User
Verified
Reaction score
0
VCDS Serial number
C?ID=609682
I realize we are in different time zones so no rush for this of course.

I have paid to transfer registration of my second hand hex-net, and did the config in VCDS and it is now showing me as the owner. Having trouble with the cloud part and getting my registration linked to my forum account. Any help greatly appreciated. Email is [redacted]

Last edited by a moderator:

stefdds

Verified VCDS User
Verified
Reaction score
2,508
VCDS Serial number
C?ID=174556
Hi, Verification is done by a human during business hours (typically) ; admin. will most likely catch up with you tomorrow.

I presume you followed these instructions:

Uwe

Benevolent Dictator
Administrator
Reaction score
37,195
VCDS Serial number
HC100001
I have paid to transfer registration of my second hand hex-net, and did the config in VCDS and it is now showing me as the owner.
hyIkMdp.jpg

-Uwe-

JettaJackal

Verified VCDS User
Verified
Reaction score
1
VCDS Serial number
C?ID=142021
Hello looking to get verified, just went through the process on VCDS to finally activate my cable (had it since December of 2020, but only recently got a laptop to actually run the software)
I did see that I may have missed the last number on my serial when registering it to this account. Let me know if I will have to change anything/submit more information.

Thank you!

Paco34

Verified VCDS User
Verified
Reaction score
-3
VCDS Serial number
C?ID=344600
Si votre statut n'est pas celui d'un utilisateur « vérifié », cela signifie que nous n'avons pas pu vous trouver dans nos dossiers clients lorsque vous avez rejoint le forum. Cela peut être dû à l'une des raisons suivantes :

1) Vous ne nous avez pas fourni suffisamment d'informations. Vous n'avez peut-être pas fourni de numéro de série ou vous utilisez peut-être une adresse e-mail différente de celle utilisée lors de l'achat de votre système. Si vous avez acheté votre système directement auprès de Ross-Tech, vous devriez figurer dans nos archives. Dans ce cas, veuillez nous envoyer un e-mail ( Sales@Ross-Tech.com ) et nous examinerons la question.

2) Vous avez acheté votre système VCDS auprès de l'un de nos revendeurs et vous n'avez pas encore enregistré le produit auprès de Ross-Tech . Dans ce cas, vous ne figurez pas dans nos fichiers clients et vous ne pouvez pas être vérifié avant de vous être enregistré.
  • Si vous possédez l'une de nos anciennes interfaces (autre qu'une HEX-NET ou une HEX-V2), veuillez remplir ce formulaire , c'est gratuit ! Veuillez également indiquer « Veuillez vérifier mon statut sur le forum » dans le champ « Notes ou instructions spéciales » du formulaire.
  • Si vous possédez un HEX-NET , veuillez l'enregistrer comme décrit dans la vidéo de cet article .
  • Si vous possédez un HEX-V2 , veuillez l'enregistrer comme décrit dans la vidéo de cet article .
3) Vous avez acheté un système d'occasion et vous n'êtes pas éligible à l'assistance. Vous pouvez toujours poster dans la section Nouvel utilisateur du forum, mais vous n'aurez pas accès à la plupart des autres forums à moins que vous ne choisissiez de transférer la propriété de ce système à votre nom. Vous pouvez le faire ici au prix de 99 $.

4) Vous avez acheté un système VCDS piraté illégalement. Dans ce cas, vous n'êtes pas vraiment le bienvenu ici, à moins que vous ne décidiez d'en acheter un vrai. :merci:

-Uwe-
Bonjour Uwe je suis enchanté de faire ta connaissance et je suis content de mettre inscrit sur ce magnifique Forum
J'ai une question pour toi
J'ai une version officielle de VCDS enregistrée et j'aimerais connaître la procédure pour débloquer le mode EOL car je voudrais ajouter sur ma GOLF 7 le mode Monitor Performance j'ai essaye de le faire avec OBD LEVEN cela a fonctionne avec le générique FEC CODE 00060400 que j ai injecte dans le module 5F en le transférant tout c est bien dérouler sauf que ce code est toujours grise dans la partie codes supportés et ne fonctionne donc pas
Faut-il patcher le swap ou bien en faisant la procédure avec le mode EOL de VCDS cela va fonctionner ?
Comment débloque t on ce mode ?

PetrolDave

Verified VCDS User
Verified
Reaction score
9,092
VCDS Serial number
C?ID=1423
Bonjour Uwe je suis enchanté de faire ta connaissance et je suis content de mettre inscrit sur ce magnifique Forum
J'ai une question pour toi
J'ai une version officielle de VCDS enregistrée et j'aimerais connaître la procédure pour débloquer le mode EOL car je voudrais ajouter sur ma GOLF 7 le mode Monitor Performance j'ai essaye de le faire avec OBD LEVEN cela a fonctionne avec le générique FEC CODE 00060400 que j ai injecte dans le module 5F en le transférant tout c est bien dérouler sauf que ce code est toujours grise dans la partie codes supportés et ne fonctionne donc pas
Faut-il patcher le swap ou bien en faisant la procédure avec le mode EOL de VCDS cela va fonctionner ?
Comment débloque t on ce mode ?

The language of this forum is English, please post only in English.

• Like
Reactions: Uwe

Paco34

Verified VCDS User
Verified
Reaction score
-3
VCDS Serial number
C?ID=344600
Hello Uwe, I am delighted to meet you and I am happy to register on this magnificent Forum
I have a question for you
I have an official version of VCDS registered and I would like to know the procedure to unlock the EOL mode because I would like to add the Monitor Performance mode to my GOLF 7. I tried to do it with OBD LEVEN. It worked with the generic FEC CODE 00060400 which I injected into the 5F module by transferring it. Everything is running fine except that this code is still gray in the supported codes section and therefore does not work.
Should we patch the swap or will doing the procedure with VCDS EOL mode work?
How to unlock t in this mode?

Uwe

Benevolent Dictator
Administrator
Reaction score
37,195
VCDS Serial number
HC100001
I have an official version of VCDS registered
If so, it is not registered under the same e-mail address you used for the forum. You also have not provided a serial number in your profile, so we have nothing with which to corroborate that statement.

-Uwe-

Paco34

Verified VCDS User
Verified
Reaction score
-3
VCDS Serial number
C?ID=344600
La langue de ce forum est l'anglais, veuillez poster uniquement en anglais.
Bonjour Uwe, ravi de vous rencontrer et je suis heureux de m'inscrire sur ce merveilleux forum
J'ai une question pour vous,
j'ai une version officielle de VCDS enregistrée et j'aimerais connaître la procédure pour débloquer le mode EOL car je voudrais ajouter le mode Monitor Performance sur ma GOLF 7. J'ai essayé de le faire avec OBD LEVEN. Cela a fonctionné avec le CODE FEC générique 00060400 que j'ai injecté dans le module 5F lors de son transfert. Tout fonctionne bien sauf que ce code est toujours grisé dans la section des codes pris en charge et ne fonctionne donc pas.
Faut-il patcher le swap ou est-ce que faire la procédure avec le mode VCDS EOL fonctionnera ?
Comment débloquer t dans ce mode ?

Paco34

Verified VCDS User
Verified
Reaction score
-3
VCDS Serial number
C?ID=344600
Si tel est le cas, il ne s'agit pas de la même adresse e-mail que celle que vous avez utilisée pour le forum. Vous n'avez pas non plus fourni de numéro de série dans votre profil, nous n'avons donc aucun élément permettant de corroborer cette affirmation.

-Uwe-
Désole ,
Je viens de mettre mon profil à jour
Cordialement

Uwe

Benevolent Dictator
Administrator
Reaction score
37,195
VCDS Serial number
HC100001
Sorry,
I just updated my profile
Best regards
Verified.

But let's say it one more time: The language of this forum is English. You must post in English here.

-Uwe-

Paco34

Verified VCDS User
Verified
Reaction score
-3
VCDS Serial number
C?ID=344600
Sorry
I would like to know the procedure to unlock EOL mode

Uwe

Benevolent Dictator
Administrator
Reaction score
37,195
VCDS Serial number
HC100001
I would like to know the procedure to unlock EOL mode
If you have done any reading here, you should know the correct way to request this is via a private message.

-Uwe-

nnquynh

New Member
Reaction score
0
If you have done any reading here, you should know the correct way to request this is via a private message.

-Uwe-
Or how can I contact you to ask for tẹcnical hep?

Uwe

Benevolent Dictator
Administrator
Reaction score
37,195
VCDS Serial number
HC100001
I am not a vcds user, but obd11. Can I post a question here, or can I send privat messages to some member of the forrum?
Or how can I contact you to ask for tẹcnical hep?
This forum is is run by Ross-Tech, the makers of VCDS, as a service to their customers.

If you are using different tool, please seek technical help and answers to your questions from the makers of that tool, or become a Ross-Tech customer.

-Uwe-

Back